Mara ontwerpt nieuw logo voor Bulungi!

Grafisch ontwerpster Mara Korstanje Snape heeft in Perth (Australië) haar eigen ontwerpbureau: Paper Whale. Ze denkt mee met haar klanten, die haar benaderen om bijvoorbeeld een sterk merk in de markt te zetten, maar ook voor het ontwerpen van een complete ‘weddingline’, van uitnodigingen tot (menu)kaarten en alles wat er meer nodig is. Mara heeft voor Bulungi het nieuwe logo ontworpen! En voor wie zich nu afvraagt: ‘Hoe komt Bulungi nu aan de andere kant van de wereld voor een logo?’ leggen we dat graag even uit!

Mara en Bulungibestuurslid Roosmarijn zijn ‘highschoolfriends’. Ze doen samen eindexamen aan het Etty Hillesum Lyceum in Deventer. Tijdens hun vervolgstudies (Kunstacademie voor Mara en Gezondheidswetenschappen voor Roosmarijn) blijft de vriendschap bestaan en spreken ze af elkaars bruidsmeisje te zijn op een eventuele bruiloft. Mara ontmoet Jared, de liefde van haar leven. En Jared woont in Perth… Als ze in 2015 – in Australië – trouwen is Roosmarijn, volgens afspraak, één van de bruidsmeisjes. Vriendschap kan blijven bestaan, ook al woon je heel ver uit elkaar.

Nieuw logo voor Bulungi

Het bestuur van Bulungi vindt het na negen jaar tijd voor een nieuw logo. Er is veel gebeurd de afgelopen jaren en dan is het fijn om een nieuwe start te maken. Roos legt de vraag bij Mara neer: wil zij Bulungi helpen? Dat wil ze!
Mara: ‘Ik heb van Bulungi de volledige creatieve vrijheid gekregen en dat werkt natuurlijk heel fijn. Ik wilde een lettertype en kleurencombinatie die Afrikaans aanvoelen zonder te veel een cliché te worden.’ Het logo komt ter goedkeuring in de mailboxen van de bestuursleden en die zijn er meteen heel blij mee. Mara stuurt nog een aantal kleurencombinaties, maar eigenlijk is de eerste, met zijn warme, Afrikaanse tinten, meteen de goede. En er blijkt nog een verrassing te zijn.

Ollie

‘Toen ik het juiste lettertype had gevonden bleken de letters ULU als vanzelf een soort gezichtje te vormen’, vervolgt Mara. ‘Ik hoefde alleen nog maar een mond en twee oogjes toe te voegen en daar was Ollie! Het leuke is dat Ollie echt in het logo zit, dus niet er boven of er naast als los element. Maar Ollie is wel heel goed ook apart te gebruiken! Het blije gezichtje laat zien dat Bulungi het geluk van kinderen met een beperking voorop zet.’

Ambassadeur Mara

Met het ontwerpen van het logo is Mara meteen één van onze eerste ambassadeurs. In die functie heeft ze nog wel een boodschap voor u: ‘Het werk dat Bulungi doet om kinderen met een beperking te ondersteunen en een warm, veilig en liefdevol thuis te geven verdient alle steun en fondsen die de stichting nodig heeft om dit werk voort te zetten. Ik hoop dan ook dat het nieuwe logo een goede eerste indruk achterlaat en mensen nieuwsgierig maakt naar Bulungi, wat hopelijk tot meer donaties leidt. Om één kind een jaar lang een thuis te kunnen bieden is geld nodig. Voor huur, energiekosten, de juiste voeding, medische kosten, kleding en personeelskosten voor het team dat voor de kinderen zorgt. Krijg je ook een blij gevoel van Ollie en wil je Bulungi helpen? Doneer dan op bankrekening NL02 ABNA 0480 9922 90.’

Ook ambassadeur worden? Neem dan contact met ons op: